Så jävla lycklig

Egentligen borde man inte säga såhär eftersom det oftast då vänder åt andra hållet, men jag får gnugga mig mot trä efteråt och säga ramsan. Men jag är så jävla lycklig just i nuet. Känner att allt omkring mig är glädje. Så många skratt, så många roliga och mysiga stunder. Jag känner att just nu är det som jag vill att det ska vara, nästan iallafall, några grejer kvar behöver rättas till, men det är de påväg till att göra så jag kan praktiskt taget säga att allt är så jävla bra just nu. Jag bryr mig inte om det negativa, för det kommer alltid finnas, alltid finnas människor till allt, alltid finnas dagar då det är gråare, men jag accepterar det. Det är bara att stänga allt sådant ute och fokusera på det bra, fokusera på möjligheterna man har just nu. Jag har haft motgångar, det har jag verkligen haft fast inte alla kanske tror det, men nu känns alla de där motgångarna som en vändning, som att allt har vänt och blivit någonting bra. Jag har en fantastiskt familj, underbara vänner och en kärleksfull pojkvän, vad kan bli bättre? Jo, jag har inte så höga krav på mig själv, jag gör mitt bästa, jag har inte övernaturliga krafter, vem har       Jag ska göra allt så gott jag kan och sedan vara nöjd med resultatet, för då har jag iallafall gjort mitt bästa. Åh vad viktigt det är att veta vem man är, vart man har sig själv. Det är just då man inser allt som är så oviktigt. Jämförelse, de så kallade tävlingarna mellan allt möjligt, det är så skönt att släppa det, alla är olika, so be yourself. Jag vill inte vara som någon annan eftersom jag känner mig själv bättre än så. Jag tror på att när man väl förstår vem man är som människa, så förstår man allt runt omkring en, allt är inte så viktigt kanske, allt behöver inte vara mellan liv och död, man lär sig att prioritera. Självklart finns det mörka dagar, men de är de ljusa dagarna vi ska fylla upp, fylla med lycka och glädje. Jag vet var jag mår som bäst och vart jag känner mig trygg och även vart jag ska befinna mig för att få den spänningen jag vill ha, där ska jag hålla mig och strunta i det utanför bubblan, det är inte värt att lägga ner tid på.
   Var glad, var lycklig, du förtjänar att vara det, du förtjänar att tycka om dig själv och du förtjänar att känna dig accepterad, för det är du. I mina tidigare år var jag mobbad, inte grovt som många har blvit och tyvärr blir, men jag blev kränkt på grund av att jag hade en glugg mellan framtänderna i 4-5an på lågstadiet, jag blev kränkt för att jag har min pappas näsa som kanske inte är en fin rund näsa. Det är två personer som påpekade det varje dag, så ofta så jag började hata min näsa och mina tänder, det var även då jag började tänka på alla fel jag tyckte om mig själv. Idag är de personerna vilsna, har problem med aggressionen, har förlorat människor runt omkring sig och det får mig verkligen att tänka på karma. Det är så viktigt att se det fina i sig själv och andra människor istället för att bara påpeka det negativa. Ingen är perfekt, det finns inte någonting som är helt perfekt, men det finns så himla mycket/ många som är så jävla bra, just för att de är såna bra människor. Man blir inte perfekt för att man opererar sig, man blir inte perfekt om man gör någonting alls eftersom termen perfekt inte har med en människa att göra, en människas utseende och personlighet, vi är unikare än så. Vi är olika och det är något som är fruktansvärt bra. Tänk om alla gick runt och var lika dana på både beteendet och utseendet, vilken värld skulle vi leva i då? Inte så färgglad. Var som du vill vara, ha på dig vad du vill, va med vilka du vill, gör vad du vill! Så lev ditt liv som du vill leva, du förtjänar det så jävla mycket! 

Kommentarer
Postat av: -

Hej Sofia!
Jag måste bara fråga dig om du har tyckt att det har varit jobbigt med pojkvännens ex eller liknande?
förstår du vad jag menar?
Hur gör du isf för att få bort dom tankarna?
kram på dig

2013-11-06 @ 20:53:27
Postat av: Evelina Eklund

Precis vad jag behövde höra, du äger Sofia!

Svar: goding, kul att höra!
Sofia Jahnke

2013-11-06 @ 22:05:33
URL: http://evelinakickoellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0