svåra val ger svåra situationer

Det är svårt att veta vad som är sant och inte, vilka som är sanna och inte. Livet är en enda röra och livet går ut på att försöka lösa det, annars fastnar man utan framgång. Att inte veta vad som hända skall är inte lätt, vi gillar att veta och vi gillar att ha koll ändå har vi knappt koll på nuet. Drömmer kommer och drömmer försvinner, det är drömmarna som styr valen, styr oss som människor. Men vilka människor ska man ta med sig på vägen, hur ska man veta vad som är rätt då bara för att det känns rätt nu, Jag tror det gäller att spara de personer som man finner närmast hjärtat och sedan sudda ut resten, de som bara finns där för att. Det är viktigt att komma ihåg det viktiga i livet, de viktiga personerna och de viktiga tingen som gör de där små sakerna speciella. Vi är nakna människor vars kläder är våra vägval. Det gäller att komma på rätt spår eller ta sig ifrån den vägen som inte känns rätt. Ingen väg är felfri men är det för många misstag, för många förlåt och för många misslyckanden så är det inte rätt. Jag är inte en lätt människa, inte inombords, inte ni heller. Ingenting är lätt. Allting är bara olika mycket komplicerade. Jag mår bra, enligt mina förutsättningar mår jag jävligt bra, har bara sjukt många tankar. 
 

Kommentarer
Postat av: K

Underbara du, underbara text och UNDERBARA BILD! / Bästis

2013-10-16 @ 18:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0